Bedrifter

Vi har løsningen på dine transportbehov

Christiania Taxi ønsker å være din faste reisepartner i Oslo/Akershus. Vi har alle forutsetninger for å være ditt raskeste og rimeligste reisealternativ. Vi er tilgjengelig for deg 365 dager i året på telefon 02 365 eller via vår hjemmeside, enten du vil bestille taxi eller har spørsmål om hva vi kan tilby deg. Har dere spesielle behov, kan vi sammen lage en skreddersydd løsning for å effektivisere både bestillingsløsning og reisetiden.
 
Bedriftskort med oversiktlig faktura
Få full oversikt over dine transportkostnader. Vi kan tilby deg et eget kort, som du kan bruke i taxiene våre. Dette gir deg en oversiktlig faktura hver måned. Fakturaen kan spesifiseres på flere nivåer, for eksempel person eller avdelingsnivå.
 
Bedriftskunde/ Offentlig sektor
Kjære framtidig kunde! Christiania Taxi vil gjerne være din nye leverandør av taxitjenester. Vi ønsker å legge alt til rette for å kunne tilby deg de beste løsninger og den beste service når du i framtiden har behov for våre tjenester. For å kunne gjøre det, vil vi gjerne ha din tilbakemelding, slik at vi også kan ta dine ønsker og behov i betraktning når vi nå skal planlegge tjenestetilbudet.  For å kunne imøtekomme deg best mulig, trenger vi din tilbakemelding. Det kan du sende oss ved å fylle skjema under snarveier til venstre på siden.

 

Bestillingsverktøy

Vi tilbyr flere bestillingsverktøy for å kunne tilpasse oss deres behov.

1. URL-link. Her forekommer bestilling gjennom en URL-link lagret på deres datamaskin(er).

Her vil resepsjonist legge inn bestilling av taxi på vegne av en kollega, forretningspartner, kunde eller andre.

Med dette verktøyet har resepsjonisten også mulighet til å endre booket eller reservert tur, og han kan faktisk også kansellere hele bestillingen. Dette vil spare resepsjonisten for flere minutter i ventetid på telefon, og vil effektivisere hverdagen til vedkommende.

 

2. Vi tilbyr opprettelse av en bestillingsterminal i form av nettbrett.

Her kan dere igjen velge mellom to varianter:

Den første varianten vil stå i et stå-høyde stativ i deres lobbyområde, og bestilling foretas av passasjeren selv. Da vil ikke resepsjonist eller noen andre være ansvarlig for bestilling eller booking.

Dette vil være med på å frigjøre resepsjonsområdet, og vil også være ideelt i bedrifter og organisasjoner som ikke har en form for resepsjon eller resepsjonist.

Den andre varianten er bestillings nettbrett i holder på resepsjonsdisken. Her vil også passasjer bestille tur selv, men det er enklere for resepsjonist å gripe inn/veilede eller hjelpe passasjeren dersom det skulle være noen spørsmål rundt bestilling.

 

Fordelen ved digital bestillingsløsning er at kunden vil få et referansenummer fra terminal/url-link, i tillegg til en bekreftelse på SMS om at bilen er på vei. Denne SMS ‘en vil også inneholde referansenummer og løyvenummer, slik at kunden finner aktuell bil. Sjåføren vil da besitte passasjerens telefonnummer og har mulighet til å kontakte passasjer dersom han ikke er tilstede på avtalt møtested. Etter endt tur vil passasjer motta en ny SMS med mulighet til å innhente kvittering fra reisen. Da vil kvittering finnes i PDF-format.

Passasjeren vil også få mulighet for å videresende kvittering på mail og gi tilbakemelding på turen.

All turdata registreres og kan søkes opp i ettertid av oss.

 

Fakturering

Fakturering forekommer en gang i måneden, primært elektronisk for å spare miljø og kroner. Her har dere mulighet til å dele opp faktura i henhold til avdeling, enkeltpersoner eller samlet faktura.

Dette vil være med på å hjelpe dere med å ha full kontroll over taxibruket innad i deres bedrift, og vil gjøre jobben til regnskapsavdelingen uhyre mye enklere.

Vi sender alltid ut turspesifikasjoner som vedlegg for at dere skal ha full oversikt.